Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Veronica - 5 oktober 2009 20:29

Ska först börja med att kommentera min kommentar, precis det handlar om att ungdomarna vill banta och får därför anorexia om de blir påverkade av media. Det är det vi vixna måste jobba arbeta med så det inte händer.


Jag blev lite förvånad idag när jag läste aftonbladet på internet om kändisar, där var inte så mycket som handlade om vikt och droger som jag trodde. Jag hittade bara tre stycken som handlade om vikt, därav en som var mot det positiva.

Så jag blev positiv överaskad, det är bra när kändisar inte pratar så mycket om deras vikt. Jag hoppas att de istället fortsätter osm idag att skriva om det som kändisarna är kända för.


Vad kan vi egentligen göra för ungdomarna?

Vi kan prata om anorexia i skolan, och viktigt att vi pratar om kroppen och deras påverkan. Kanske måste man ta det tidigare än vad vi redan gör. De måste få veta hur farligt det kan vara att banta. Vuxna måste ingripa i rätt tillfälle och det är inte alltid lätt.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards