Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Veronica - 4 oktober 2009 19:09

Det är samma sak alltid, alltid smala modeller. det är inte konstigt att barn och ungdomar har komplex över sina kroppar. Jag slog precis på tv:n så visar det sig att det var top modell, där är bara smala tjejer och att man måste kunna denna ena efter det andra, tex dansa på ett speciellt sätt. Vad är det för fel på mulliga tjejer? Känns som överallt man än vänder sig så är det alltid smala modeller. Det borde finns något för mulliga också för det är ju oftare att människor är mulliga än smala. Något måste hända i dagens samhälle, annars vet jag inte vad som kommer att hända.


Jag kom på en liten rolig sak som man kan ha i skolan att man kanske har en liten modevisning där temat är att var stolt över den du är eller något i den stilen. Eller att de som har syslöjd det är oftast redan i tvåan att det får sy något klädesplagg då. Kanske i tvåan att de får göra en halsduk, en kjol eller något sådant som inte är så avancerat så att man inkluderar alla åldrar. Det tror jag kan vara något positivt och man har det varje år som en tradition, eller varje termin. Sådant kan faktiskt påverka. Jag kommer ihåg när jag var yngre när det sökte mulliga modeller på lindex, då var där många kvinnor som ställde upp.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards